Gen Z Trendit: Miten Tavoittaa Uusi Sukupolvi Tehokkaasti

2023-08-11

Gen Z - Sukupolvi, Joka Haastaa Markkinoijat Ainutlaatuisella Käyttäytymisellään

Gen Z -sukupolvi on saanut markkinoijat sekaisin uniikeilla käyttäytymismalleillaan ja mediankulutustavoillaan. Tämä valveutunut ja tietoinen ryhmä omaa yhteensä 4,4 biljoonan dollarin ostovoiman, joista 1,9 biljoonaa dollaria on pelkästään Pohjois-Amerikassa. Ei siis ole ihme, että brändit pyrkivät kiihkeästi selvittämään parhaita Gen Z -trendejä heidän tavoittamisekseen.

Digitaaliset Natiivit - Gen Z Yhteydessä Teknologiaan

Gen Z on tähän mennessä kaikkein yhteydessä oleva sukupolvi, ja heitä kutsutaan usein "digitaalisiksi natiiveiksi" nuoresta iästään johtuen. Vaikka Gen Z voi näyttäytyä yhtenäisenä ryhmänä, todellisuudessa he ovat monimuotoinen joukko, ja heidän motiivinsa ovat avainasemassa markkinoijien tavoitellessa tätä ikäryhmää.

Mediankulutustottumukset: Avain Onnistuneeseen Kohdennukseen

Tuntemalla heidän mediankulutustottumuksensa, voit luoda kampanjoita, jotka tarjoavat tälle demografiselle ryhmälle juuri sitä mitä he haluavat.

Tässä artikkelissa pureudumme siihen, kuka Gen Z oikein on, mitä brändit tekevät tavoittaakseen heidät ja esittelemme muutamia suosittuja Gen Z -trendejä.

Gen Z Trendit: Miten Gen Z Ajattelee?

Gen Z on monimutkainen sukupolvi, jolla on erilaiset motiivit mediankulutukselleen. Heitä ohjaavat arvot kuten aitous, demokratia, personointi, yhteistyö, mukavuus ja kestävyys. BBMG:n ja GlobeScanin kansallinen tutkimus paljasti, että 5:1 suhteessa Gen Z ei luota yrityksiin toimimaan yhteiskunnan parhaaksi, ja lähes joka neljäs ei voi muistaa yhtäkään brändiä, joka olisi heidän mielestään tarkoituksenmukainen.

Gen Z Arvot ja Trendit

Vuoden 2022 Global Crowd DNA -tutkimus paljastaa myös, että Gen Z:lla on viisi ydinarvoa:

  • Rahan ansaitseminen
  • Hauskanpito
  • Tavoitteiden saavuttaminen
  • Oman terveyden ja hyvinvoinnin hoitaminen
  • Ihmissuhteiden priorisointi

Nämä arvot osoittavat, että Gen Z haluaa terveen työ-elämän tasapainon varmistaakseen aikaa ystävilleen ja perheelleen.

5 Gen Z Trendiä Vuodelle 2023

Gen Z:n ainutlaatuiset mediankulutustottumukset ovat synnyttäneet useita trendejä, jotka ovat olennaisia markkinoijien strategioissa. Tässä katsaus muutamiin suurimpiin Gen Z -trendeihin, jotka kannattaa pitää mielessä vuonna 2023:

1. Mobiilipainotteinen Sisältö

75 % Gen Z:sta pitää matkapuhelintaan valitsemanaan laitteena. Gen Z:n media on mobiilipainotteista, ja tämä sukupolvi on todennäköisemmin vuorovaikutuksessa mobiililaitteille suunnitellun sisällön kanssa, kuten videoita, tarinoita ja GIF-kuvia. Tutkimuksessa 25 % vastaajista ilmoitti viettävänsä mobiililaitteilla yli viisi tuntia päivässä. Ja he eivät käytä tätä aikaa pelkästään ostosten tekemiseen ja selailuun; he käyttävät sitä myös viestintään ystäviensä kanssa, pelien pelaamiseen sekä viihteen ja uutisten seuraamiseen.

2. Sosiaalinen Ostaminen

Lähes kolme neljäsosaa Gen Z:sta seuraa vaikuttajia sosiaalisessa mediassa, ja enemmistö sanoo saavansa tietoa uusista tuotteistaan juuri sosiaalisesta mediasta. Gen Z pitää myös YouTube-vaikuttajia, kuten PewDiePieä ja MrBeastiä, yhtä suosittuina kuin julkkiksia ja luottaa heihin enemmän ostopäätösten tekemisessä.

Arvojen Ohjaama Gen Z

50 % Gen Z:sta uskoo vahvasti, että brändien tulisi ottaa kanta yhteiskunnallisiin kysymyksiin, kuten ilmastonmuutokseen, rotuun liittyvään oikeudenmukaisuuteen ja LGBTQ+ -oikeuksiin. Gen Z on myös maailman monimuotoisin sukupolvi, josta 43 % määrittelee itsensä ei-valkoisiksi.

Sosiaalisen Median Alustat Hakukoneina

Käyttäjän Luoma Sisältö (UGC) Ensisijaisena

Sisällöntuotanto on Gen Z:n digitaalisten tapojen ydin. 60 % TikTokin käyttäjistä on Gen Z:ta, ja he luovat, kuluttavat ja jakavat sisältöä taukoamatta. Gen Z pitää UGC:stä, koska se tuntuu aidoimmalta ja auttaa rakentamaan luottamusta brändiin. 70 % Gen Z:sta ottaa UGC:n huomioon tehdessään ostopäätöksiä.

Päätelmä:

  • Pyydä asiakkaitasi jakamaan tarinoita ja valokuvia tuotteesi käytöstä, tunnista brändi sosiaalisissa viesteissä tai kirjoita arvostelu verkkosivustollesi.
  • Näytä käyttäjän luoma sisältö verkkosivustollasi ja luo Gen Z -kampanjoita, jotka edistävät käyttäjien lähettämää sisältöä.
  • Korosta aitoja tarinoita ja vuorovaikutuksia ja käytä niitä sillan rakentamiseen Gen Z:ien ja brändisi välillä.

Hauska, Luova Sisältö

Ajattele kuinka monta trendiä olemme nähneet TikTokissa viimeisen vuoden aikana. Tanssihaasteet, reseptit ja huulien synkronointi ovat jatkuvasti kehittyneet ja inspiroineet käyttäjiä luomaan uutta sisältöä. 68 % kaikista Gen Z:ista käyttää TikTokia, ja 81 % käyttää sitä hauskanpidon ja viihdyttävän sisällön löytämiseen. Ottaen huomioon, että Gen Z on stressaantunein ikäryhmä, ei ole ihme, että he hakevat kevyttä sisältöä.

Päätelmä:

  • Vetoa Gen Z:n huumorintajuun ja pidä hauskaa sisältöä.
  • Ole luova ja etsi ainutlaatuisia mahdollisuuksia sitouttaa yleisöäsi.
  • Käytä trendaavia ääni- ja visuaalisia muotoja luodaksesi tuoretta sisältöä ja lisätäksesi mahdollisuuksiasi tulla viraaliksi.

Luo Markkinointikampanjoita, Jotka Tavoittavat Gen Z:n

Kun tämä sukupolvi valmistautuu tulevaisuuden suurimmaksi kuluttajaksi, on tärkeää olla tietoinen Gen Z -trendeistä, jotta voit tavoittaa heidät. Ymmärrä, mikä saa heidät innostumaan, ja käytä oikeanlaista sisältöä oikeilla alustoilla tavoittaaksesi heidät. Kokeile erilaisia sisällöntyyppejä ja markkinointistrategioita selvittääksesi, mikä resonoi kohdeyleisösi kanssa.

Mitä tahansa teetkin, varmista, että olet aito ja viihdyttävä. Gen Z:llä on taipumus pitää huumorista ja luovasta sisällöstä, joka resonoi heidän kokemustensa kanssa. Pidä sisältösi mukaansatempaavana, relevanttina ja uskollisena brändi-identiteetillesi – tämä on avain Gen Z:n huomion tavoittamiseen.